87 - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57

pondělí 26. února 2018

26.2. 2018

Sn: -
Sv: kornbageta + hummus s olivami (cca polovina vaničky)
O: rýže se zeleninovou omáčkou
Sv: doplním
V: doplním


Pěkně se nám ochladilo, takže víkend jsem strávila hezky doma v teple. Teda kromě soboty, kdy jsme se po dvou letech sešli s pár lidma z gymplu a bylo to úplně skvělý. Akorát teda pak ve tři ráno v -7 °C, kdy jsem s bolavýma nohama z podpatků a pár promile v krvi vystoupila na špatné zastávce mi moc do smíchu nebylo, spíš jsem byla dost zmatená :D Naštěstí L. byl ten večer taky v hospodě s kamarádem a došel domů dřív než já (a naštěstí na messengeru existuje sdílení polohy), takže mi šel naproti a dovedl mě domů, jinak bych asi byla někde zmrzlá ještě teď :D.

Včera jsem se teda psychicky připravovala na tento týden, protože upřímně na takovou kosu nejsem vůbec vybavená. Bundu mám takovou, že kolem nuly je mi v ní i se svetrem hezky teplo, ale jak začne mrznout, tak už je problém. Boty mám teplý dost, ale bývá mi strašná zima na nohy, hlavně stehna, takže asi budu muset nosit pod kalhotama legíny. Každopádně včera jsem to ještě k tomu dostala, klasicky začaly dost velký bolesti břicha a ve stejným duchu to pokračovalo i dneska ráno, takže jsem zůstala doma. Mám dnes jen přednášky, takže se učím na zítřejší cvičení a nějak to doženu. Zítra to už snad bude lepší, protože mám jógu a nerada bych ji promeškala. Co si myslíte o cvičení při menstruaci? Mně je většinou tak od třetího dne dobře a klidně bych cvičit mohla, ale radši to nedělám a nechávám tělo spíš odpočívat a regenerovat. Ale jóga není úplně cvičení jako takový, přijde mi, že mi spíš dodává energii a pro tělo jsou to takový klidný a přirozený pohyby.

Začala jsem teď sice pravidelně cvičit, ale zato kazím jídlo. Dřív jsem jedla aspoň 3-4 kusy ovoce denně, teď si dám stěží jeden. Nechápu to, ale když mám zdravý jídelníčky, tak jsem líná cvičit a když se konečně začnu hýbat, tak mám chuť na prasárny :D. Tělo prostě asi jen vydá víc energie, tak chce víc jídla. No, takže se teď stačí víc zaměřit na jídlo a budu spokojená. Zítra si chci jít vyřídit kartičku do té ,,zdravé" vegan/vegetarián menzy - psala jsem jim nakonec mail a prý tam jíst můžu, i když jsem z jiné univerzity, ale musím si udělat nějakou strávnickou kartu. To konečně vyřeší moje problémy s obědama ve všední dny, takže super!


úterý 20. února 2018

20.2. 2018

19.2. 2018
Sn: rýžový vanilkový jogurt + ovesné vločky
Sv: smoothie (mango, banán, maliny)
O: 3x toast s rostlinnou pomazánkou (francouzská z Lidlu) + rajče
Sv: hrst pistácií, žitný chléb s Patifu
V: curry kokosová polévka s batáty

20.2. 2018
Sn: ovesná kaše, lněné semínko + arašídové máslo
Sv: -
O: falafel, pečené batáty, sweet chilli dip
Sv: smoothie (mango, banán, maliny)
V: basmati rýže a tofu s kari omáčkou

(jen jedno kari jídlo dneska, pozor!! :D)


Večer jdu konečně na jógu a mega se těším! I když to zase znamená příjezd domů o půl jedenácté a vstávání v šest, ale sama jsem si to blbě vymyslela, tak co :D Akorát klasicky asi potom budu mít ještě hlad, takže si asi vezmu s sebou nějakou tyčinku a hodně se napiju, ať před spaním tak nežeru. Zítra bude dlouhej den, ještě nevím, jestli půjdu na odpolední přednášku, ale jestli jo, tak budu ve škole 8-17 a v 8 večer další jóga. Přesto mám středy ráda, je to takovej můj nejproduktivnější den :D

V centru města otevřeli novou vegan/vegetarian menzu a mají tam fakt hodně dobrý jídla (udělají vám tam třeba proteinový nápoj nebo zelené smoothie a tak), problém je, že ta menza patří jiné univerzitě, než kam chodím já. Ale četla jsem, že když si udělám nějakou strávnickou kartu, tak bych tam mohla jíst za studentský ceny taky. Což by bylo fajn, protože zdravej oběd za 50-60 Kč fakt jinde neseženu, a nebaví mě jíst pořád studený obědy, protože si to nemám kde ohřát. V naší menze totiž vegetariánský jídla jsou - palačinky, šulánky s mákem, takový ty suchý tvarohový buchty. A to se střídá pořád dokola. A vegan je pro ně sprostý slovo. Ale přijde mi, že ani ,,masožravci" si tam moc neužijou, pořád dokola jen plátek masa + brambory/hranolky/rýže.. hrozná nuda. Fakt asi nejhorší menza široko daleko. Jo, udělají vam na požádání pizzu. Ale to se taky nedá jíst každej den :D

Takže tak! Ještě se snad stihnu podívat, jak se daří vám :)



neděle 18. února 2018

18.2. 2018

Sn: ovesná kaše s kakaem, banánem, lněným semínkem a arašídovým máslem
Sv: -
O: zeleninová směs s tofu, nudle
Sv: smoothie (jablko, ananas, mango), curry kokosová polévka s batáty
V: basmati rýže s curry kokosovou omáčkou

(poslední dobou cpu kari úplně do všeho, já vím :D Ale co mi sundali rovnátka, tak mi kurkuma konečně nežlutí gumičky na rovnátkách, takže ji jím po kilech :D)

Celý víkend jsem se válela doma. Sice mi kamarádka včera psala, jestli nepůjdeme dnes do posilky, ale jsem teď nějaká unavená a chce se mi pořád akorát spát. Už tak od středy si chodím každé odpoledne na hodinku schrupnout. Připadám si, jak kdyby mi bylo pětasedmdesát :D. Cvičím akorát každý den cca 10-15 minut jógu, ale to je spíš jen takové protažení než opravdový cvičení.

Mám teď  docela problém s penězi - poprvé od nějakých 17 let nemám brigádu, s rodiči nemám úplně dobrý vztahy, takže mi nic nedávají a tak teď v podstatě žiju z úspor. Nebo jako takhle, naštřeno mám dost, ale nechci to všechno utratit za nic, žejo. Akorát že jsem zvyklá si několikrát do měsíce koupit něco na sebe, dost peněz uvalím za jídlo a kafíčka několikrát do týdne taky docela lezou do rozpočtu. Takže se teď musím naučit šetřit.. No ale do června to nějak vydržím a až nebude škola, tak si najdu nějakou brigádu a přes léto to zase bude v pohodě.

Jinak se nic moc zajímavého neděje, takže se vám ozvu v týdnu :) V úterý mě čeká první test tento semestr, z matiky, tak držte palce :D


pátek 16. února 2018

16.2. 2018

Čaute <3 
I když byl tenhle týden náročný, po dlouhé době můžu říct, že jsem fakt šťastná. Už jsem tu psala, že hodně bojuju s leností a se slabou vůlí. V minulém semestru jsem do školy prostě nechodila, když jsem nemusela - a u nás se nemusí ani na většinu cvičení. Řeknou vám, že jste dospělí a je váš problém, pokud nechodíte. Což potom u zkoušek opravdu problém byl :D. Ale po probrečeným zkouškovým s obřím spánkovým deficitem jsem si řekla, že to prostě změním.

V úterý večer jsem byla na józe a možná i to pro mě bylo trochu zlomový. Dojela jsem domů kolem půl jedenácté s tím, že v 6 zase vstávám a jedu na cviko. No a když jsem v těch 6 opravdu vstala, v hlavě se mi rozezněl ten známej hlásek - ,,spi, však se to doučíš doma, radši si ještě lehni a prospi se, nemá to cenu.." a došlo mi, že to je přesně, ale úplně přesně ten hlásek, co mě nutil k záchvatovýmu přejídání. Takový to přemlouvání před záchvatem, jak vás váš vlastní mozek ukecává k tomu, abyste udělali něco, co vlastně vůbec nechcete. A tak jako jsem se naučila odolávat přejídání, odolala jsem i teploučké posteli a prostě vstala. Cviko pak bylo nakonec úplně v pohodě a dokonce mě i bavilo, učí nás totiž taková mladá kočka, která si u nás dělá doktorát, takže má ještě živý vzpomínky ze studia a není tak nepříjemná, jak někteří jiní :D Odpoledně jsem dojela domů a byla jsem nějaká unavená, tak jsem si na hodinu lehla a vstala akorát, abych se začala chystat, než pojedu zase na jógu. A ten hlásek se objevil znovu. ,,Však jsi unavená, nenuť se, máš povolený dvě absence, cvičila jsi včera..". Nechápu, proč můj mozek bojuje sám se sebou. Dokonce i L. mi řekl, ať teda zůstanu doma, ale já jsem prostě nechtěla. Chtěla jsem si dokázat, že dokážu vyhrát sama nad sebou, protože já jsem sama sobě vždycky největší překážka. A tak jsem jela a byla to opět naprosto skvělá hodina a i když jsem dojela domů zase před jedenáctou, tak obrovsky vděčná a nabitá energií.

Asi vám to zní naprosto pateticky, ale pro mě je to velká výhra. Jsem totiž člověk, co v životě nikdy nebyl moc ambiciózní, neměla jsem nikdy nějaký velký cíle (nebo měla, ale někde uvnitř jsem prostě nevěřila, že ty věci někdy dokážu). Byla jsem schopná celý den proležet s notebookem v posteli, koukat na videa a seriály, projíždět pořád dokola Facebook a Instagram. Ale co je tohle za život? Když jsem pak šla někam posedět s nějakou kamarádkou a ta se mě zeptala, co je novýho, neměla jsem co říct, protože se v mým životě prostě nic nedělo. 

Nicméně si myslím, že se to pomalu začíná měnit. Škola mě kupodivu fakt baví a zajímá, což je pocit, kterej jsem nezažila hodně dlouho (možná od nástupu na gympl a to mi bylo 12?!). Mám za sebou dvě hodiny jógy s neskutečným lektorem. S jógou mám minimální zkušenosti - byla jsem asi na dvou lekcích power jógy s kamarádkou, ale lektorka mi přišla dost mdlá a nevysvětlila nám ani jak správně dýchat, ani jak provádět pozice technicky dobře, a vlastně ani o čem jóga je. Ale teď jsem se přihlásila na kurz v rámci školy a sám lektor nám řekl, že to chce brát jako opravdovou výuku a ne abysme si jen něco odcvičili a šli domů. Prý má 13 let zkušeností (i když mi připadalo, že mu nemůže být víc jak 25? Ale možná cvičí už od dětství :D) a je to teda neskutečně vidět - asi nikdy jsem neviděla tak ohebnýho člověka a jestli se mi podaří za několik let se dostat do bodu, kde je on, tak budu hodně ráda :D. Fakt mě to hodně zaujalo a taky i proto, že po lekcích mě bolí svaly, o kterých jsem ani nevěděla, že je mám - břicho, záda, prostě ty, který běžně necvičím, protože mě ty cviky nebaví.

toto jestli někdy zvládnu, tak si pískám! :D

Teď mě čeká volný víkend a nic moc v plánu nemám, takže se doufám budu ozývat častěji. Jídelníček vám doplním večer, protože zatím mám za sebou jen snídani :)

Sn: 3 plátky toastového chleba, Rama (s vlašskými ořechy), polovina středního avokáda
Sv: -
O: curry polévka s kokosovým mlékem a batáty
Sv: 2 plátky toastového chleba, rama, limetková marmeláda
V: nudle se zeleninovou směsí a tofu

pátek 9. února 2018

9.2. 2018

První týden školy byl takový náročnější skok do reality (a bude hůř :D), takže hubnutí šlo na chvíli stranou. Jedla jsem ale dobře, pokud vím tak za celý týden jsem neměla nic nezdravého, spíš jsem si naopak zapomínala brát svačiny a jedla málo. A váha dnes ukazovala 79,1 kg. Jen jsem si jídlo zapomínala zapisovat, takže s tím chci zase začít, ať mám přehled. Bohužel jsem neměla náladu a ani moc energii na cvičení - naposledy jsem šla běhat v neděli (povedlo se mi běžet slíbenou hodinu a běžela jsem sice hodně pomalu, ale zatím svůj nejdelší běh - 7,4 km) a od té doby je strašná zima, takže nakonec mi asi nezbyde nic jiného než začít chodit do toho fitka. Od příštího týdne pak budu v úterý chodit na power yogu a ve středu na ashtanga yogu, na což se strašně těším, protože minulý semestr jsem nesportovala prakticky vůbec a z toho neustálého sezení mě už fakt bolely záda. 

Pátky budu mít volné, což je úplně super. Dneska jsem si šla teda jenom vyzvednout vyndavací rovnátka, protože ty fixní mi v úterý konečně sundali. A musím říct, že to je úplně neskutečně skvělej pocit a pořád si na to ještě nemůžu zvyknout :D Najednou mi nikde nic nezavazí, můžu v klidu jíst oříšky, žvýkačky i listovej špenát! :D A pořád se na sebe směju do zrcadla, protože i když mi nikdy rovnátka nevadily kvůli vzhledu, tak prostě bez nich člověk vypadá 100x líp, co si budeme povídat.

Takže se omlouvám, že jsem vás takhle na týden zazdila a jdu se podívat, jak se daří vám - doufám že skvěle :). Jídelníček doplním večer, jdeme si ještě někam sednout s kolegyněmi z bývalé práce, takže doufám, že to začne i skončí vínem a žádnýma brambůrkama :D

Sn: rýžový jogurt s karobem
Sv: proteinový nápoj
O: těstoviny s rajčatovou omáčkou a sojovým granulátem
Sv: ?
V: ?
Pohyb: ?


sobota 3. února 2018

3.2. 2018

Čau ženy! :D
Oproti včerejšku mám perfektní náladu. Byla jsem běhat, dala jsem zkoušku (takže zítra jeden den prázdnin a v pondělí jdu zase do školy, to až tak skvělý není), volali mi, že rovnátka mi nakonec sundají už v úterý a vůbec je dneska super den <3

Sn: ovesná kaše, 60% čokoláda, arašídové máslo (324 kcal)
Sv: oříšková tyčinka (195 kcal)
O: pórková polévka, cibulová polévka (245 kcal)
Sv: vegan blend (protein) s vanilkovým sojovým mlékem, pórková polévka (248 kcal)
V: marinované tofu, hranolky, salát + jablečný štrůdl (668 kcal)
Pohyb: 5 km/40 min

Moc dobře jsem nejedla, ale když jsem odpoledne zjistila, že jsem tu zkoušku dala, musela jsem si na oslavu upéct něco sladkýho a dorazit to hranolkama :D. Jinak jsem dnes nic moc nedělala, jen jsme zajeli do obchodu doplnit zásoby rostlinného mléka a pak jsem se hlavně válela a užívala si konečně klidu. Zítra chci jít běhat aspoň na hodinku :)

Tady jsou ještě ,,výsledky" za leden, není to vůbec tak, jak jsem si to plánovala, ale dokud jsem zhubla aspoň něco, tak jsem spokojená. Věřím, že únor bude o 100% lepší! Jsem namotivovaná jak nikdy! :D

2. ledna 2018 / 3. února 2018
Váha: 83,3 kg / 79,6 kg (- 3,7 kg)
Prsa: 100 cm / 102,5 cm (+ 2,5 cm)
Ruka: 32 cm / 31 cm (- 1 cm)
Pas: 83 cm / 79 cm (- 4 cm)
Boky: 96 cm / 91 cm (- 5 cm)
Zadek: 104,5 cm / 103,5 cm (- 1 cm)
Stehno: 63 cm / 61 cm (- 2 cm)
Lýtko: 40,5 cm / 41 cm (+ 0,5 cm)
Krk: 34 cm / 34 cm (- 0 cm)

Ty centimetry přes prsa jsou asi kvůli tomu, že jsem to před pár dny dostala a mám je dost nalitá, doufám že to za pár dní přejde, protože mě dost bolí a nikdy dřív jsem s tím problém neměla. Jinak mi ale přijde, že mám trochu plošší břicho, ale to je asi všechno.. taky mám ale dole jen pár kg a určitě to všechno nebude tuk, ale i voda a tak. 

Doufám, že vám se začátek února daří! :)

pátek 2. února 2018

2.2. 2018

Tenhle týden byl asi nejhorší ze všech.
Dvakrát za tohle zkouškový jsem jela dva dny bez spánku a myslela jsem, že mě to zabije a že nebudu schopná ani přemýšlet, ale kupodivu jsem měla na zkouškách celkem čistou hlavu. Jako kdybych se vyspala, tak to asi bude lepší, ale prokrastinace je svině :D. Poslední výsledek ještě nemám a závisí na něm to, jestli vůbec projdu do dalšího semestru. Nechápu, co se se mnou za poslední roky stalo. Na základce jsem byla vždycky premiant, na gymplu jsem se první roky (byla jsem na osmiletým) taky fakt snažila a učení mě bavilo, ale čím víc se blížila maturita, tím větší jsem byla flákač. První trojku na vysvědčení jsem dostala tuším někdy ve druháku a překvapilo mě, jak moc mi to bylo jedno. Dobrý výsledky ve škole pro mě byly vždycky priorita, ale pak to šlo nějak z kopce. Na maturitu jsem se učila dva dny, z knížek jsem měla přečtených asi třetinu, z otázek jsem sama vypracovala jednu jedinou. Prošla jsem a překvapivě s docela dobrýma známkama. Ale nějak jsem si co se školy týče zvykla na to, že stačí udělat jen naprostý minimum, abych prošla, a jsem spokojená. Já to tak ale nechci.

Protože to přešlo na všechny aspekty mýho života. 
U všeho vydržím jen minimum času. Cvičení mě vždycky nadchne, ale zůstane to tak týden a pak mě to zase přejde. Běhat jdu třikrát a pak zase na měsíc, dva, tři zapomenu, jak mě to chytlo. Do všeho se musím hodinu přemlouvat. Nevím, jestli je to naučená vlastnost, nebo můj charakter, ale chci to změnit. Vždycky mi hrozně imponovali lidi (včetně mých kamarádek, který takový jsou), kteří jsou schopní vstát v 5:30 ráno, před školou si zacvičit, jít ve škole, po škole do práce, večer se ještě učit a stihnout mezitím i schůzku. 

No a tak jsem se rozhodla, že teď bude všechno jinak. Ne jen co se týče hubnutí, kde si neustále dokola dávám cíle, který stejně přestanu po pár týdnech plnit. Chci kompletně předělat svoje návyky, chci změnit sebe od samýho začátku. 

Chci netrávit tolik času doma, u počítače, koukáním na seriály, hodinovým brouzdáním po instagramu nebo videích na youtube.
Chci víc chodit, víc běhat, víc cvičit.
Chci začít mít ráda zdravý jídlo, dobrý jídlo, nejíst z nudy, necpat do sebe sračky - přeslazený čokolády, brambůrky, čínský polívky.
Chci se víc zaměřit na školu, víc se učit, víc dělat na projektech, vždyť mě ten obor baví, tak v čem je problém?

Tenhle článek jsem neplánovala až tak kecací, takže tady je aspoň jídelníček (nepsala jsem si teď poslední dny do kalorických tabulek, takže nevím, ale špatně jsem nejedla):
Sn: celozrnný toastový chleba + hummus
Sv: -
O: pečené batáty, salát, rajče
Sv: fazole a cizrna v rajčatové omáčce s kokosovým mlékem, celozrnný toastový chleba
V: pečené batáty, salát
Pohyb: běh (3,7 km/29 min)

Jdu se podívat, jak se daří vám - snad lépe <3