87 - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57

sobota 25. listopadu 2017

rest day

Od úterý do pátku jsem byla každé odpoledne v práci, takže skloubit to se školou a dostatkem spánku bylo docela nereálný. Včera jsem došla asi v 11 večer a nemohla usnout do 2 v noci, s tím že jsem L. slíbila že s ním ráno (v 5) pojedu do jeho práce, tak jsem si teď odpoledne musela na dvě hodiny lehnout. Udělala jsem si ale skvělej oběd - zeleninové kari, jsou v tom sladké brambory, mrkev, cuketa, lilek, cizrna, tofu a kokosové mléko a je to fakt výborný!




Už minulý týden se mi podařilo ulovit alpro smetany za 5,90 Kč/ks, což je úplně skvělý, protože většina mých teplých jídel jsou různý zeleninový omáčky, do kterých se to hodí. Kaloricky je to stejné jako běžná 15% smetana, ale není to tak hrozné, jak jsem čekala (151 kcal na 100 g).




Jídelníčky z předchozích dní si moc nepamatuju - nebylo to nic nezdravýho, brala jsem si i do práce jídlo s sebou. Jen jeden večer mě vyzvedával L. a dovezl mi hranolky, ale byla jsem ten den tak vyšťavená psychicky i fyzicky, že mi fakt bodly.

Jinak cvičení v Contours mě moc nezaujalo a spíš uvažuju o permanentce do jiného fitka. Mimochodem jak jsem přidávala to video, podle kterého jsem cvičila, tak moje fyzička je v tak otřesným stavu, že mě nohy přestaly bolet až včera. A to mě bolely tak, že jsem si nemohla ani dřepnout. Je fakt nejvyšší čas s tím začít něco dělat :D

Dnešní jídelníček:
Sn: mandarinka, oříšková tyčinka
Sv: káva bez mléka, bez cukru
O: zeleninové kari
Sv: káva s rostlinným mlékem a cukrem
V: mandarinka + ještě doplním :)

Od úterý jsem se nevážila, ale myslím, že jsem nic nezhubla, nebo to na sobě aspoň necítím.

úterý 21. listopadu 2017

21.11.2017

Sn: dva rohlíky, rajčatová pomazánka a vege ,,salám"
Sv: 2x káva slazená kukuřičným sirupem
O: zeleninové rizoto s tofu
Sv: -
V: zeleninové rizoto s tofu

Pohyb: cvičení podle tohoto videa (je to naprostá mrda a jestli to zvládnete bez zastavení, tak jste bohyně, protože já asi umřu :D)

Dnes jdu na 17:00 do práce a budu tam až do večera, zítra v 7:30 už mám být ve fitku, tak jsem zvědavá, jestli vstanu. Jedná se o Contours, má to být nějaký kruhový trénink vedený trenérkou a mají tam akci na týden zdarma, takže to chci vyzkoušet. Nemám moc ráda jednotvárné cvičení, radši si dám občas kardio a občas posilování, ale doporučila mi to jedna kolegyně z práce, že ji to hrozně chytlo, tak proč to nezkusit :). Odpoledne pak mám seminář a po něm jdu zase do práce, tím pádem snad nebudu mít ani moc čas nějak prasit.

Daří se mi teď dodržovat pitný režim, což je super. Pár dní zpátky nám nejela voda, takže jsme zajeli do obchodu pro balenou, kterou normálně vůbec nekupujeme (jen když potřebuju PETku do školy nebo do práce). Závadu naštěstí rychle spravili, ale vody nám dost zbylo, takže teď za den vypiju 2x 1,5l lahev a to jsem dřív pila maximálně tak 2 litry denně, tak se to teď budu snažit udržet :). Jinak dnes váha ukázala přesně 81 kg! Vím, že se říká, že se nemá stoupat na váhu každý den a bla bla bla, ale když to číslo stále klesá, tak je to ta největší motivace, která může být. Protože upřímně, v zrcadle nevidím žádnou změnu. Teď ale chci začít konečně cvičit a tak to snad bude poznat i na postavě.


Teď dvě věci mimo hubnutí. Mám takové nutkání na sobě kromě těch hnusných kil navíc změnit úplně všechno. Od dubna mám černé vlasy a už mě to přestává bavit, takže jsem koupila odbarvovač a zkusila na pramínku vlasů, na jakou barvu mi to stáhne. Protože jsem předtím asi rok barvila hennou, tak mi to odbarvilo na takovou ohnivě červenooranžovou barvu a tu jsem na sobě vždycky chtěla zkusit, takže asi o víkendu odbarvím celou hlavu a hrozně se na to těším :)

No a ta druhá věc, vy, co bydlíte samy nebo si samy perete - jak se nejlépe starat o černé oblečení? Mám teď nějaké nové kousky a nechci, aby se barva hned vyšisovala. Žiju u našich, takže pere prevážně mamka a ta na to celkem kašle, používá ty nejlevnější prášky a díky tomu mám spoustu oblečení dost zničenou. Takže ocením tipy a triky, jak se o prádlo co nejlépe starat :)

pondělí 20. listopadu 2017

new week

Musím říct, že sobotní vegan fest mě celkem zklamal - nebyl tam moc velký výběr a spíš sladké než slané. Nakonec jsme zkusili řepu v těstíčku a vietnamské zeleninové rolky (ty byly jednoznačně nejlepší) a ještě čočkový guláš a brownies, ty vyfocené nemám a byl to docela průměr. Nicméně jsem ráda, že takové akce vznikají a příště bych šla určitě znova, jen bych ocenila víc prodejců. Na doma jsem si koupila kapustové a kokosové chipsy, protože brambůrky jsou taková moje guilty pleasure a takhle mám aspoň pocit, že je to zdravější - i když kaloricky tam asi moc rozdíl nebude. 



Co se týče váhy, dnes to bylo 81,3 kg. Hodně pomalý posun, ale vzhledem právě k sobotnímu festivalu se není moc co divit. V neděli jsem jedla celkem normálně, protože jsem byla v práci a měla hlad, a dneska jsem zase dostala hroznou chuť na moje oblíbené jídlo z dětství - párky v rohlíku. Klasický rohlík jsem neměla ani nepamatuju a párek naposledy taky pár let zpátky, naštěstí žijeme ve 21. století a veganské párky nejsou nic neobvyklýho, tak jsem pro ně jen skočila do zdravé výživy. No takže trochu prasárna na večer, ale zase jinak jsem dnes měla jen ráno alpro jogurt a k obědu smoothie. Zítra večer jdu na pár hodin do práce a ve středu ráno vyzkoušet nové fitko, už se tam těším! Potřebuju začít hlavně cvičit a protahovat se, protože mě dost bolí záda a celkově mám pocit, že jsem strašně zrosolovatěla. 

Sehnala jsem skvělou zimní bundu, mám z ní fakt radost. A dneska jsem měla čas mezi školou a zubařem, takže jsem zaskočila do H&M a koupila si tam úplně skvělý tričko. Poslední dobou se mi vůbec nechtělo nakupovat, připadala jsem si ve všem fakt odporná.. Takže jsem ráda, že se mi po dlouhé době něco líbí. 

Tak hodně štěstí do nového týdne, snad jste měli fajn pondělí :)

pátek 17. listopadu 2017

fucked up

Jídelníček ze středy:
Sn: žitný chleba se sójovou pomazánkou a vege ,,salám"
Sv: -
O: banán
Sv: -
V: rajčatová polévka, zeleninové kuličky s rýží, káva s cukrem, 3 dl jablečného džusu

Včerejší vám psát radši ani nebudu.. začalo to docela dobře, ale pak L. navrhl, že si půjdeme večer někam sednout a už to jelo.. Naštěstí vína jsem nevypila zas tak moc, ale hranolky, pizza.. No fuj. Ještě teď mi je zle, když si na to vzpomenu. Je mi jasný, že to hubnutí na chvíli pozastaví, takže se teď budu snažit jíst zdravěji. Zítra jdeme na raw & vegan fest, hrozně se tam těším! Zkoušíte rádi nová jídla, nebo máte radši českou klasiku? 
V neděli budu celé odpoledne v práci, tak to snad aspoň vyběhám. 

Dnešní jídelníček:
Sn: -
Sv: žitný chleba, sójová pomazánka a vege ,,salám"
O: rizoto se zeleninou a tofu
Sv: -
V: brokolicová polévka



Jinak jsem se zase přihlásila na dietbet (psala jsem o něm tady) - ve zkratce se přihlásíte do ,,hry", kde se vsadíte, že zhubnete 4% své váhy za 30 dní. Na začátku roku jsem díky tomu hubla a taky z každé hry vyhrála asi 300-500 Kč, tak to chci zkusit znova - je to celkem motivace :D


A celkem mi teď narostly vlasy (bohužel ne jak na fotce, mám je tak k lopatkám), tak se chci naučit je různě zaplétat, ať je nenosím pořád jen v culíku nebo rozpuštěné :)

Tak si užívejte prodloužený víkend!


úterý 14. listopadu 2017

14.11.2017

V neděli jsem se vrátila domů kolem půlnoci a další dvě hodiny nemohla usnout.. takže do školy jsem včera nevstala :D Naštěstí to byla jen přednáška, takže nic moc důležitýho a většinou se na ně stejně dívám ještě ze záznamu, když si to potřebuju zopakovat, ale samozřejmě jako naschvál zrovna něco nefungovalo a záznam nebude. A z toho předmětu byl dneska půlsemestrální test. Nevím proč, ale když mám z něčeho stres, tak se mi špatně usíná - před maturitou se mi o svaťáku úplně otočil režim, chodila jsem spát kolem 7 ráno, vstala ve 3 odpoledne a většinou se celou noc učila. Teď mám tendence mít to podobně, včera (spíš dneska) jsem se právě nejvíc učila večer a pak  si to opakovala a nakonec šla do postele ve 2 ráno, k tomu jsem další půl hodinu nemohla usnout a v 6:30 jsem zase musela vstávat, takže jsem krásně nevyspaná. Ale test se mi podle mě docela povedl, výsledky budou zítra, tak to aspoň stálo za to. 



Jinak mám dnešek volný, už jsem si uvařila oběd, budu se ještě něco učit, možná si zacvičím a večer chci zajet s L. do IKEA. Mám tam vybrané nějaké talíře - vyhlídla jsem si hlubší a celé černé, viděla jsem to u více lidí na instagramu a jídlo na tom vypadá hrozně dobře. Pak nějaké dekorace, svíčky a jedné kamarádce tam chci koupit něco k Vánocům. Už začínám dostávat takovou tu zimní náladu, těším se na večery se svařákem, voňavý svíčky, sníh - i když to mě hodně rychle přejde, jakmile nějakej napadne.
Nemůžu si vzpomenout, co jsem včera všechno jedla - k obědu a k večeři to byly houbové gnocchi se smetanou a mezi tím jsem určitě měla ještě něco, ale nic nezdravého. Jen večer jsem měla půl trojúhelníku pizzy, co si objednal L. 

A dnešní:
Sn: chleba Darken se sojovou pomazánkou s pažitkou (Nature´s Promise z Alberta, je fakt dobrá!)
Sv: smoothie z Lidlu
O: houbové gnocchi se smetanou
Sv: ovocná přesnídávka s broskvemi
V: zeleninové curry
(takto to plánuju, ale večer to upravím, kdyby se něco změnilo)

Snažím se teď vynechávat taková ta klasicky nezdravá jídla (smažené, sladkosti, brambůrky atd.), jíst jen když mám hlad a menší porce. Zatím to funguje, váha jde dolů - dnes 81,7 kg. Když to bude stagnovat, tak přidám pohyb nebo uberu příjem. Ale zatím to vypadá, že do konce listopadu bych mohla mít pod 80 kg a to už jsem hodně dlouho neměla.. 

neděle 12. listopadu 2017

weekend

Nechuť k jídlu mě po pár dnech přešla a teď už jím celkem normálně, ale snažím se aspoň o malé porce. Posledních pár dní jsem se nevážila, naposledy to bylo myslím nějakých 83.6 kg.. Snažím se jíst teď hlavně rostlinnou stravu. Včera jsem se dívala na videa s různými recepty a některé si zapsala, tak je plánuju co nejdřív vyzkoušet - gnocchi s houbami a rostlinnou smetanou, cizrnové kari, rajčata plněná tofu.. Taky jsem poprvé objednávala z rohlik.cz a dneska ráno mi objednávka přišla - musím říct, že je to super služba, všechno vám kurýr doveze v papírových taškách rozdělené podle typu (suché, chlazené, ovoce a zelenina) a nad určitou částku ani neplatíte poštovné. Jediné, co mi vadí, je že ovoce a zeleninu si pochopitelně nemůžete vybrat sami, ale všechny kousky co mi přišly jsou v pořádku, nic otlačeného nebo tak. Takže za mě palec nahoru, zvlášť když mají slevy na určité produkty. Navíc prodávají i věci, které se občas špatně shánějí - třeba jsem sehnala kari pastu a koření garam masala, kokosový krém a tak. No a v neposlední řadě kromě převzetí objednávky vůbec nemusíte vylézt z postele :D. Jo a ještě tam měli ve slevě mandlové nemléko, tak jsem se rozhodla dát mu druhou šanci, protože na poprvé mě moc nezaujalo (měla jsem tehdy tuším makové?). Ale ani teď nic moc, takže za ty peníze to podle mě nestojí, dají se sehnat chutnější alternativy mléka. 


Dnes jsme s L. po dlouhé době vstali brzo, před sedmou, takže jsme se rozhodli zajet si na snídani do McDonald´s. Na snídani jsme tam spolu snad nikdy nebyli. On si dal vepřový bagel, já jsem kupodivu neměla chuť na nic extra nezdravýho, tak jsem si dala jen kafe a taštičku (jo, ta má sice taky asi milion kalorií, ale mám pocit, že je to lepší, než hranolky :D). Teď půjdu na odpolední do práce a zítra vstávám v 5:30 do školy, takže paráda. Plánuju se pak zbytek dne učit, protože v úterý ráno píšu půlsemestrálku z matiky (a celý víkend jsem se klasicky na učení vůbec nepodívala). Takže záleží, jak budu unavená, ale chtěla jsem si aspoň zacvičit (minimálně se protáhnout) nebo jít běhat, pokud nebude pršet. Nevím, jestli jsem to tu zmiňovala, ale hned vedle školy mám celkem pěkný fitko jen pro ženy. Je ale menší, takže jsem tam byla jen jednou a jen na páse, protože stroje jsou tam dost natěsnaný na sebe a bylo tam několik dalších holek, takže se mi tam fakt nechtělo cpát. Mají ale fajn ceny, slevu pro studenty, takže si tam možná pořídím permanentku. Mám občas mezi přednáškama/cvikama 3-4 hodiny volna a stejně nemám moc co dělat, tak by to bylo fajn využití času.

Jídelníček:
Sn: smoothie z Lidlu
Sv: švestková taštička + káva bez mléka McDonald´s
O: basmati rýže, zeleninová omáčka, tofu plátek
Sv: mandlové nemléko
V: basmati rýže, zeleninová omáčka, tofu plátek

(večeřet budu až v práci, ale beru si s sebou to stejné, co na oběd :))

Co vy? Jaký je zatím váš listopad?



sobota 4. listopadu 2017

long time no see

ahojte:)

No, pěkně dlouho jsem tu nebyla a spousta z vás, co jsem sledovala asi bude taky neaktivní, ale chtěla bych si tenhle blogo-deník začít zase pravidelně psát. Za tu dobu, co jsem tu nebyla, se změnila spousta věcí v mém životě a ne tak moc věcí ohledně hubnutí.

Léto jsem měla celkem hektický a ani stravu, ani pohyb jsem moc neřešila. Vlastně od června až do srpna za to mohly nácviky na hody a pak hody samotné (pro ty, co neznáte - taková 1 až několikadenní (u nás 3) folk slavnost, chodí se v kroji, tančí, zpívá a tak), takže 2x týdně víno, pizza v 10 večer a tak. Asi nebude velký překvapení, že na konci léta jsem byla zpět na své nejvyšší váze.

V září se toho moc nezměnilo a navíc na konci měsíce mi začala škola. Byl to dost nezvyk, protože od května jsem v práci jen na zkrácený úvazek a na nějaký pravidelný režim a vstávání jsem si musela chvíli zvykat. Škola mě ale baví, bojuju trochu s leností (přece jen jsem se učila naposledy loni na podzim) a občas mi do učení vleze práce. Na hubnutí ani cvičení jsem vlastně ani neměla moc čas myslet. Až do teď.



Minulý týden ve středu jsem měla trochu nervy z učení, tak mi přítel donesl víno a brambůrky na uklidnění :D. Vína jsem měla docela dost, ale podle mě ne tolik na to, aby mi bylo špatně. Ale z nějakého důvodu jsem pak v noci zvracela a druhý den mě fakt bolel žaludek, takže jsem ani nešla do školy. Neměla jsem hlad, ale říkala jsem si, že něco bych sníst měla a dala si chleba a avokádo (což je dost tučný, tak to asi nebyl nejlepší nápad). Slíbila jsem kamarádce, že s ní půjdu na hokej a lístky už jsme měly, tak jsem to nechtěla rušit a šla. Snědla jsem tam pár chipsů, ale pořád mi bylo divně, takže doma jsem radši nic nejedla. No a ani v pátek to nebylo lepší.. Hned po cviku z matiky jsem jela do práce a byla tam až do večera, takže za celý den jsem snědla jen dvě suché housky a smoothie. No a tak to nějak pokračovalo další dny. Ani jsem se nemusela moc snažit, prostě jsem měla pořád stažený žaludek a ani jsem neměla hlad, jen jsem byla fakt slabá. 

Nicméně za ten týden mi váha klesla o 4kg. Je mi jasný, že je to jen voda a moc tuku jsem nezhubla. Ale když mám tak hezky našlápnuto, rozhodla jsem se, že to využiju a začnu zase něco dělat. Zaujala mě teď metoda "intermittent fasting". Je několik možností, jak ji pojmout, např. 5 dní jíst normálně a 2 dny 500-600 kalorií, ale to mi nepřijde nic moc zvláštního, pak 16/8 - tedy 16 hodin bez jedení a 8 hodin, kdy jíst můžete (takže tak 2 jídla denně). A ještě je možnost, kdy jeden den jíte a druhý ne. A není to nějaká drastická metoda, řídí se jí spousta fitnessaček. Hlavně je k tomu potřeba začít cvičit, abych si udržela nějakou svalovou hmotu.. Takže to jsou teď moje plány :) Co vy, jak se vám daří?